21 Nisan 2009 Salı

SOYALI KEK



Eren 4 gün önce onbirinci ayına girdi. Bugün ona ilk olarak kek yaptım. Soyalı kek. Soyalarını ayıklayıp verdim, çok sevdi.
Bu keki ben bir ölçü yapıyorum. Diğer kekler gibi yüksek hacimli olmuyor. 2 ya da 3 ölçü yapılırsa daha hacimli olur sanıyorum. Zaten bir ölçü yapıldığında 3-4 kişilik oluyor ancak.

Soyayı Adana da bu işe gönül vermiş, Ahmet Nedim Nazlıcan Bey' den istetiyoruz. İsteyen herkese gönderiyor. Piyasadan da oldukça ucuz. Kendisi Çukurova Tarımsal Araştırma Merkezinde yüksek ziraat mühendisi olarak çalışıyor. Yerli tohumdan üretiyor. Sanırım piyasada ki soyaların çoğu genetiği değiştirilmiş, bu yüzden almıyoruz marketlerden. Soyanın da faydası çoktur, hele bayanlar için dengeli yendiğinde.
Soyalı kekin tarifini nerden aldığımı anımsayamadım. Tarifin sahibi kusura bakmasın.

Malzemeler şöyle:

1 yumurta
1 fincan pekmez
2-3 kaşık yağ
tarçın
1 fincan yulaf ezmesi
1 bardak haşlanmış soya
1 bardak tam un
1 çay kaşığı karbonat
1 elma ( doğranacak )
varsa portakal reçeli
Yapılışı:
Önce sıvı olanları karıştır, sonra diğerlerini ilave et.
180 derece fırında pişir.
Not: Bu keki daha sonraki yapışlarımda soyayı püre yapıp karışıma öyle kattım, elmayı rendeledim, bazen elma yerine şeftali koydum. Eren için yemesi daha kolay oldu.


1 yorum:

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Soyalı keki hiç duymamıştım. Ama soyanın faydalarını biliyorum... Besleyici bir kek olduğu malzemelerinden belli... Ellerinize sağlık... Eren'de pek tatlıymış maşallah... Sevgiler...