11 Mart 2009 Çarşamba

TUVALET EĞİTİMİNE BAŞLADIK


Ankara'ya son gidişimde Samanpazarı'na uğradım, Eren' e lazımlık almaktı amacım. İlk torunumda kullandığımız ve çok rahat ettiğimiz tahta lazımlıktan alacaktım hemen ilk hasırcıdan. Ancak Samanpazarı'nda bulurum bir ihtimal diyordum kendi kendime.

Zamanın hızlı değişiminin her alana yansıdığını unutmuş değildim de, bu kadarını beklemiyordum doğrusu. Çünkü ne ilk dükkanda, ne de diğer dükkanlarda aradığım lazımlık yoktu. Hatta dükkan sahiplerinin çoğu bilmiyordu bile. Birisi ' Artık onlardan satılmıyor, naylonları çıktı ya.' dedi. Zaten hasırcıların da nesli tükenmeye başlamış neredeyse. Kalan dükkanlarda satılan hasırların çoğu da Çin üretimiydi besbelli.
Yine de dar sokakları dolaşmaya devam ettim, her bulduğum dükkana açıklaya, anlata sordum. Son olarak bir dükkana girdim ümitsizce soruyu yineledim:' Lazımlık var mı? ' Adam durdu, çevresine bakındı :' Bir tane olacaktı şuralarda. ' diye köşelerden bir yerden bulup getirdi:
'Bundan mı?' Evet ondandı. Bu soyu tükenen lazımlığı yedi liraya aldım. Evde bir güzel yıkadım. Bir de minder diktim. Eren' e götürmek için hazırladım.


Bugün lazımlığa oturtup ' çişşşş, çişşşş' diye söylenmeye başladım. Yüzüme bakıp ne demek istediğimi anlamaya mı çalışıyordu yoksa ' Bu kadına ne oluyor böyle ?' mi demek istiyordu anlayamadım.
Ama ilk kakasını yaptı yine de.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

tuvalet eğitimi için erken olduğunu düşünüyorum.torununuz henüz çok küçük değilmi?
pınar

Adsız dedi ki...

hakkaten ne değişik şeymiş o öyle .benim bebeğimde 21 aylk daha yeni yeni başladık ama şimdilik pek ilerleme kaydetmedik.bende plastiklerinde aldım.ama minder fikri çok akıllıca çünkü oğluşum sanırım soğuk die orutmayı reddediyo.teşekkür edrim .sevgiler

Salime Alan dedi ki...

İlk çocuğum tuvaletini bir yaşında söylemeye başlamıştı,ikincisi birbuçuk yaşına sarkmıştı.Bu aylarda herşeyi anlamaya çalışıyorlar.Yavaş yavaş ilerleme kaydederiz diye bekliyorum, her çocuğun yapısı farklı olsada.Sevgiyle.


Zehra hanım bizde önce plastik almıştık. Sonra bu tahta lazımlığı bulunca onu şimdilik kaldırdık.Sevgiyle

elifinmutfagi dedi ki...

evet tuvalet egitimi için bencede çok erken..çünkü tuvalet egitimi için sadece cocugun kendini ifade etmesi yeterli değil,aynı zamanda kaslarının güçlendiğinide gözlemlemek lazım..
tabi sizin bileceginiz iş..
kolaylıklar dliyorum..

Adsız dedi ki...

Bu güzel çocuğun başta siz anne ve babasınında resimlerini merak ediyorum... Bu güzel site için teşekkür ediyoruz....

Salime Alan dedi ki...

Bu blog araya başka konular girse de, Eren büyürken Ona baktığım süreç içinde, Onunla ilgili kendi gözlemlerimi yazmak için açtım. O yüzden kızımın adından bile bahsetmiyorum, yeri geldiğinde annesi diyorum.
İlginiz için ben de teşekkür ediyorum.