11 Şubat 2009 Çarşamba

MÜZİK VE ÇOCUK

Mamasını yedirirken ya da oyuncaklarıyla oynarken müzik dinliyoruz.Artık farkediyor.Müziğin sesini duyunca işini gücünü bırakıp desem doğru olur,çünkü oyuncaklarıyla oynamayı bırakıp kulağını müziğe veriyor kısa bir süre,sonra işine devam.
Radyo 3 dinliyoruz daha çok.
Klasik müzikle tanıştığımda ellili yaşlardaydım.İlk torunumun keman eğitimi almaya başladığı yıllara denk geliyor. O keman çalmayı ilerlettikçe, ben de dinleye dinleye; arada bir de konserlere giderek bu müziği tanımaya ve sevmeye başladım.
Çocuklar büyürken birçok şey öğreniyor ya insan, torunlardan da öğreniliyor görüldüğü gibi.
İlk torunum altılı yaşlarda bu müzikle tanıştı,Eren anne karnında dinlemeye başladı;anneleri gençliklerinde, ben ellili yaşlarda.
Ama ben yine de türkülerimizi daha çok severim.

Hiç yorum yok: