11 Şubat 2009 Çarşamba

YAPMAK VE YAPMAMAK

Birkaç gün önce bir sohbet anında annesi: 'Anne' dedi, 'O'nun yapabileceği hiçbir şeyi yapmayacağım.'

Düşündüm.

Bunu ne çok yapmıştım.

Bugün oyuncaklarıyla oynarken onu seyrettim. Yere kalın ve yumuşak örtüler serip oturtuyorum, önüne de oyuncaklarını koyuyorum. Biraz oyalanıyor artık.Alıyor atıyor,yeniden alıyor yine atıyor,ara ara ağzına alıp kemirmeye çalışıyor.Sonra sağa sola fırlatıyor.Bu kez de attıklarını almak için hamleler yapıyor.Önce alacağı oyuncağı belirliyor,sonra tüm gücünü toplayarak bir hamle yapıyor,olmadı uzanıp,düşüp falan almaya çalışıyor.

İleriye attığı bir oyuncağı almak için uğraşırken kolay alsın diye elimi uzattım ki, önüne iteyim.O anda annesinin söylediği sözler aklıma düştü: 'Anne O'nun yapabileceği hiçbir şeyi yapmayacağım.'

Elimi geri çektim.
Bu kez yapmayacağım. Artık öğrendim.

Hiç yorum yok: